Over v.v. Haagse Hout

v.v. Haagse Hout is een fusieclub, ontstaan in 1999 uit O.S.C. (Oosterboys S.V.T. Combinatie) en Postalia (een personeelsvereniging van de P.T.T.).

De vereniging heeft enkele honderden leden en de actieve voetballers voor het seizoen 2023-2024 zijn verdeeld over 5 senioren elftallen en een dames elftal op de zaterdag, 1 senioren elftallen op de zondag, 3 zaalvoetbalteams en 4 jeugdteams. Ook is er de mini's-club voor kinderen die nog niet aan het reguliere KNVB-voetbal mogen deelnemen.

Een groot deel van het ledenbestand is afkomstig uit en veelal nog woonachtig in Mariahoeve en Bezuidenhout. Een deel is afkomstig uit Scheveningen, alwaar Postalia deels zijn “wortels” had en een deel is afkomstig uit andere delen van de stad of zelfs daarbuiten. Voetbal is wat de leden bindt. Zij herkennen zich in de uitstraling van de club en zijn daarom lid of melden zich aan.

Naast het voetballen zijn er allerlei activiteiten waarvoor leden, oud-leden en niet-leden samenkomen, zoals kaarten, bingo, feesten, vriendendag, dartstoernooi, nieuwjaarsreceptie en andere activiteiten. Er zijn vrijwilligers die de handen uit de mouwen willen steken, uiteraard is er altijd behoefte en plaats voor meer. Meld je dus vooral aan via deze link!

v.v. Haagse Hout is een ambitieuze vereniging. Het 1e elftal op de zaterdag speelt in de 5e klasse prestatievoetbal. Op een gezonde en sportieve manier proberen zij, met plezier, zo goed mogelijk te presteren.
De overige elftallen zijn voornamelijk “vriendenteams”, die naast een serieuze inzet vooral plezier willen beleven aan de sport.

Om de ambities van de vereniging ook in de toekomst waar te kunnen maken, wordt er veel tijd en aandacht aan de jeugd besteed. Een enthousiaste jeugdcoördinator en -commissie maakt hier veel werk van door training en begeleiding. Door het organiseren van zeer veel activiteiten biedt de club naast het voetbal ook voldoende aan de jeugdleden op het sociale vlak. Een oud gezegde zegt immers: “wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!”

Door de inspanning van velen melden zich dan ook regelmatig nieuwe leden bij ons aan!
Het bestuur van de vereniging beraadt zich ook voortdurend op de toekomst. Ideeën over groei, fusie, samenwerking met andere (sport)organisaties worden telkens onderzocht en in overweging genomen. Zij stellen zich open voor veranderingen en vernieuwingen. Wilt u hier aan bijdragen, stuur dan een bericht naar ons op e-mail [email protected].